Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10174/9042

Title: A Canzona Prima a 2 de Marcin Mielczewski no contexto da reinterpretação do repertório barroco polaco
Authors: Michalska, Ewa Elzbieta
Advisors: Oliveira, Filipe Mesquita de
Yordanova, Iskrena
Keywords: Barroco na Polónia
Canzona
Interpretação historicamente informada
Idioma violinístico
Issue Date: 2013
Publisher: Universidade de Évora
Abstract: Resumo Este estudo tem como objetivo principal abordar um dos aspetos da questão da reinterpretação do repertório instrumental barroco na Polónia durante o séc. XVII. Em concreto, irá subordinar-se a uma das obras instrumentais de Marcin Mielczewski, nomeadamente a Canzona prima a 2 escrita para dois violinos e baixo contínuo. Mielczewski (c.1600-1651) é considerado um dos músicos de grande relevo na Polónia de inícios do Barroco. Pelo que conhecemos através dos mais recentes estudos musicológicos, a obra de Mielczewski, não tem neste período analogia com o legado dos seus conterrâneos. A prová-lo, encontra-se a monografia publicada em 2011 e intitulada Muzyka pod patronatem polskich Wazów - Marcin Mielczewski da musicóloga Barbara Przybyszewska-Jarminska que constituirá uma das bases de trabalho do presente estudo. Pretende-se ajudar o intérprete a aproximar-se das práticas e convenções interpretativas da época de forma a tornar a obra mais acessível ao público atual. Palavras-chave: Barroco na Polónia, canzona, interpretação historicamente informada, idioma violinístico; Abstract Title: The Canzona Prima a 2 by Marcin Mielczewski as an example for reinterpretation of Polish baroque repertoire This study aims to address one of the main aspects of baroque instrumental repertoire reinterpretation in Poland during the XVII century. In concrete, it is aimed to analyze one of the instrumental works of Marcin Mielczewski, namely Canzona prima a 2, written for two violins and basso continuo. Mielczewski (c.1600-1651) is considered to be a composer of great importance in Poland of the early Baroque. The latest musicological studies around Mielczewski’s work have proven that an analogy cannot be found among his contemporaries. In the monograph published in 2011 and entitled “Muzyka pod patronatem Polskich Wazow - Marcin Mielczewski“ by the musicologist Barbara Przybyszewska-Jarminska, we can find a confirmation of this fact. The monograph mentioned above, constitutes the basis of the present study. It is intended to help the performer to approach the interpretive practices and conventions of the time in order to make the work more accessible and understandable by the public today. Keywords: Baroque in Poland, canzona, historical performance practice, violin idiom
URI: http://hdl.handle.net/10174/9042
Type: masterThesis
Appears in Collections:BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Ewa Elzbieta Michalska.pdf20.25 MBAdobe PDFView/Open
FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Dspace Dspace
DSpace Software, version 1.6.2 Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Feedback
UEvora B-On Curriculum DeGois