Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10174/37603

Title: Wine sustainability and customer buying decision
Authors: Mendonça, Diogo Vargas
Advisors: Lucas, Maria Raquel David Pereira Ventura
Basílio, Andreia Teixeira Marques Dionísio
Keywords: Sustainability
Sustainability Label
Winemaker
Sustainable Production
Customer Willingness to Pay
Issue Date: 21-Nov-2024
Publisher: Universidade de Évora
Abstract: The proposed work presents exploratory research related to the main theme, wine sustainability and customer buying decision. This research allows to justify the choice of the theme and prove the need for further research. Once the exploratory research has been carried out and the main concepts related to the specific objectives of the work have been defined, a survey related to the consumer's willingness to pay a premium price for wines with sustainable production certification was applied. The answers and statistical analyses made to them will be presented, as well as the conclusions obtained through this analysis. Finally, the results of the questionnaire and the conclusions drawn from the initial exploratory research will be crossed, in order to draw conclusions that answer the question of investigation of the work; - RESUMO: A sustentabilidade do vinho e a decisão de compra do consumidor O trabalho proposto apresenta uma pesquisa exploratória relacionada com o tema principal, sustentabilidade do vinho e decisão de compra do cliente. Esta pesquisa permite justificar a escolha do tema e comprovar a necessidade de desenvolver investigação. Uma vez realizada a pesquisa exploratória e definidos os principais conceitos relacionados com os objetivos específicos do trabalho, foi aplicado um questionário relacionado com a disponibilidade do consumidor para pagar um preço premium por vinhos com certificação de produção sustentável. Serão apresentadas as respostas a este questionário e as respetivas análises estatísticas, bem como as conclusões obtidas através desta análise. Por fim, serão cruzados os resultados do questionário e as conclusões retiradas da pesquisa exploratória inicial, a fim de tirar conclusões que respondam à questão da investigação do trabalho.
URI: http://hdl.handle.net/10174/37603
Type: masterThesis
Appears in Collections:BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Mestrado-Gestao_Marketing-Diogo_Vargas_Mendonca.pdf1.28 MBAdobe PDFView/Open
FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Dspace Dspace
DSpace Software, version 1.6.2 Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Feedback
UEvora B-On Curriculum DeGois