Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/35293
|
Title: | Contar e explorar contos tradicionais na educação de infância |
Authors: | Pires, Rute Isabel Nunes |
Advisors: | Balça, Ângela |
Keywords: | Educação de Infância Contos Tradicionais Literatura Tradicional Tradição Oral Early Childhood Education Traditional Tales Traditional Literature Oral Tradition |
Issue Date: | 14-Jun-2023 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | O relatório surge no âmbito das Unidades Curriculares: Prática de Ensino Supervisionada, do Mestrado em Educação Pré-Escolar da Universidade de Évora, realizadas em contexto de creche e jardim de infância.
Neste relatório pretende-se demonstrar a importância de continuarmos a promover a literatura tradicional enquanto instrumento capaz de promover a construção de diversas aprendizagens, assim como o desenvolvimento de atitudes e valores estruturais para aprendizagens futuras.
A metodologia utilizada no qual foi sustentado este estudo foi a investigação-ação, levando assim à utilização de instrumentos e a um processo de recolha de dados com o intuito de dar resposta à minha questão de investigação: “Como promover a literatura tradicional junto das crianças?” e atingir os objetivos propostos.
Os resultados que emergiram deste estudo veem demonstrar que enquanto educadores de infância é nos possível promover a literatura tradicional junto das crianças, sendo esta uma mais-valia para as mesmas; Report of Supervised Pedagogical Practice in Preschool Education: Telling and exploring traditional tales in Early Childhood Education
Abstract:
This report appears within the scope of the Curricular Units: Supervised Teaching Practice, of the Master's Degree in Pre-School Education at the University of Évora, carried out in the context of a nursery and kindergarten.
This report intends to demonstrate the importance of continuing to promote traditional literature as an instrument capable of promoting the construction of different types of learning, as well as the development of attitudes and structural values for future learning.
The methodology used on which this study was based was action-research, thus leading to the use of instruments and a data collection process in order to answer my research question: “How to promote traditional literature among children?” and achieve the proposed objectives.
The results that emerged from this study demonstrate that as kindergarten teachers it is possible for us to promote traditional literature among children, which is an added value for them. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/35293 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|