Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/31365
|
Title: | O cantor crossover no Brasil: uma abordagem sobre a versatilidade vocal entre o canto lírico e o belting na Contemporary Commercial Music |
Authors: | Silva, Raquel Antunes da |
Advisors: | Bizineche, Liliana Margareta Silva, Luciano Simões Santos, Marcos |
Keywords: | crossover Técnica vocal Voz Canto Canto lírico Belting Crossover Vocal technique Voice Singing Classical singing Belting |
Issue Date: | 24-Feb-2022 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | Este trabalho tem como objetivo analisar, por meio de pesquisas bibliográficas, o estudo e a prática do canto e traçar um comparativo de divergências e similaridades entre as técnicas do canto lírico e do belting na Contemporary Commercial Music1, sendo direcionado a profissionais e estudantes da área da voz cantada que tenham interesse por tais técnicas, bem como por entender a complexidade de transitar entre elas como cantores crossover. Apresentam-se, na metodologia deste trabalho de pesquisa, entrevistas efetuadas a cantores brasileiros profissionais e professores de canto, que são ou foram atuantes na área do canto lírico e do teatro musical, abordando questões sobre as suas próprias experiências como cantores crossover no Brasil. Por fim, uma sugestão de estudo com base na pesquisa artística e na autoetnografia segundo a experiência da autora ao fazer o crossover na canção “The Girl in 14G”; ABSTRACT:
Crossover singer in Brazil: an approach to the vocal versatility between classical singing and belting in Contemporary Commercial Music
This work aims to analyze, through bibliographic research, the study and practice of singing and to draw a comparison of divergences and similarities between classical singing and belting techniques in Contemporary Commercial Music, targeting singing voice professionals and students who are interested in such techniques, as well as in understanding their transitioning complexity as crossovers singers. The methodology used in this research paper includes interviews with professional Brazilian singers and singing teachers who currently work or worked in the field of classical singing and musical theater, addressing questions about their own experiences as crossover singers in Brazil. Finally, a suggestion for a study based on artistic research and autoethnography according to the author's experience in doing the crossover on the song “The Girl in 14G”. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/31365 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|