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http://hdl.handle.net/10174/31202
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Title: | E-learning Imersivo - Atividades na perspetiva da primeira pessoa |
Authors: | Figueiredo, Carlos Manuel da Silva |
Advisors: | Coelho, Francisco Manuel |
Keywords: | Realidade Virtual e-learning Ensino Aprendizagem Matemática Geometria Virtual Reality e-Learning Teaching Learning Math Geometry |
Issue Date: | 24-Jan-2022 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | Este trabalho explora a possibilidade técnica de definir certos conteúdos pedagógicos em ambientes de
realidade virtual.
O ensino à distância baseado em canais digitais (E-learning) é uma necessidade crescente, dado que
contribui para a redução de barreiras económicas, geográficas ou sociais. Por outro lado, a manipulação
direta de objetos ou a interação com cenários é uma importante forma de aprendizagem, por exemplo,
de conceitos geométricos ou espaciais. Esta tese existe na intersecção entre os temas de RV (Realidade
Virtual) e de E-learning.
O desenvolvimento principal deste texto consiste na descrição dos aspectos técnicos de um sistema informático
para a construção de um ambiente RV interativo. Este ambiente pode ser visitado através de um
computador ou com óculos de RV simples, como o Google Cardboard. Neste, o utilizador pode caminhar
num percurso entre vários exercícios de escolha múltipla, dependendo da resposta a cada pergunta; Abstract:
Immersive E-learning
Activities in a first-person perspective
This work explores the possibility of defining certain pedagogic contents in a virtual reality environment.
Distance learning based on digital channels (E-Learning) is a rising necessity, given that it contributes to
the reduction of economic, geographical or social barriers. On the other hand the direct manipulation of
objects or the direct interaction with certain scenarios is an important way of learning, for example, spacial
or geometrical concepts. This thesis exists in the intersection between the themes of VR and E-Learning.
The main development of this text consists in the description of several technical aspects of a digital system
for the construction of an interactive VR environment. This environment can be visited through a computer
or with the use of simple VR glasses, such as Google Cardboard. In this, the user can travel a set path
between several multiple choice exercises, this path being defined by the answer to each question. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/31202 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
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