Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/29831
|
Title: | Definindo presença: "La Voix Humaine" de Poulenc através da antropologia teatral |
Authors: | Rocha, Marília Zangrandi |
Advisors: | Bizineche, Liliana Margareta Silva, Vanda de Sá |
Keywords: | Antropologia Teatral Presença Opera La Voix Humaine Poulenc Eugenio Barba Cocteau Atuação Theater Antropology Presence Opera La Voix Humaine Poulenc Eugenio Barba Cocteau Acting |
Issue Date: | 28-Apr-2021 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | Esta pesquisa tem por objetivo mapear o que é e como ocorre a presença do artista em performance, traçando tanto um panorama sobre como esta é historicamente tratada e pensada nos estudos vocais,como também a diferença de abordagens entre estes e os estudos dramáticos. A pesquisa tem como principal referência a obra e as considerações de Eugênio Barba e sua Antropologia Teatral.
A obra escolhida para performance e análise é La Voix Humaine, de F. Poulenc; Abstract:
This research is about performer's scenic presence, establishing a historical overview about this subject on vocal studies, as well the differences between musical and acting approaches. The main reference is Eugenio Barba and his Theater Anthropology. La Voix Humaine is the chosen work for analysis and performance. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/29831 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|