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http://hdl.handle.net/10174/28920
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Title: | O automóvel enquanto objeto social |
Authors: | Lucena, Rui Miguel Lopes |
Advisors: | Esperança, Eduardo Jorge |
Keywords: | Car culture Publicidade automóvel Semiologia dos objetos Distinção social Car culture Car advertising Semiology of objects Social distinction |
Issue Date: | 14-Jan-2021 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | Tendo em conta uma sociedade cada vez mais consumista, esta
dissertação procura compreender de que modo o automóvel se constitui
num símbolo de status e meio de distinção social e de que modo os
indivíduos socialmente integrados usam o mesmo enquanto uma
necessidade social para além da necessidade de locomoção implícita.
Pretende-se, através desta investigação, perceber o modo como o
automóvel no quotidiano português se constitui como objeto de identidade
social, e o modo específico como os diversos extratos sociais o utilizam, no
jogo simbólico de valorização, significação e localização social; Abstract:
The automobile as a social object
Taking into account an increasingly consumer society, this
dissertation will search how the automobile, as locomotion, constitute itself
as a status symbol and a key for social distinction, and how socially
integrated individuals use it as a social mark beyond the need for implicit
locomotion. This research also wants to find out how the car builds itself,
and identifies, in Portuguese everyday ways, as an object of social identity,
and the ways various social layers used it on the symbolic game of
appreciation, significance and social location. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/28920 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
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