Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10174/27849

Title: Aspetos técnico interpretativos na música para guitarra solo de Stephen Goss composta entre 2001-2017: a influência das fontes no desenvolvimento de uma interpretação
Authors: Mourinho, Rui Miguel Ramos
Advisors: Gibson, Benoît
Keywords: Abordagem Intepretativa
Empréstimo Musical
Fontes
Stephen Goss
Guitarra Solo
Interpretation approach
Musical Borrowing
Sources
Stephen Goss
Solo Guitar
Issue Date: 21-Feb-2020
Publisher: Universidade de Évora
Abstract: Este trabalho encontra-se centrado na área de investigação designada por musical borrowing/empréstimo musical e nas suas implicações para a interpretação da obra para guitarra solo de Stephen Goss composta entre 2001 e 2017. Os objetivos consistiram em demonstrar a influência das fontes na interpretação das obras para guitarra solo de Goss, compostas no espaço temporal supra referido, identificar as fontes usadas, criar uma linha de procedimentos interpretativos que derivam do tipo de fontes usadas e documentar a aplicação dos mesmos em cada uma das obras supra referidas. A metodologia usada em cada obra consiste numa contextualização, na identificação das fontes usadas, numa análise estrutural e na identificação do tipo de empréstimo musical. Os procedimentos propostos pretendem conferir a possibilidade de criar uma diferenciação, consciente e fundamentada, do material tomado por empréstimo musical por Goss com base nas características das fontes usadas através de uma modelagem dos elementos interpretativos; Abstract: Tecnical interpretative aspects in Stephen Goss solo guitar music composed between 2001 and 2017. The influence of the sources in the development of an interpretation. This work dwells in the research field of musical borrowing and on its implications in the performance of Stephen Goss’s solo guitar music composed between 2001 and 2017. The objectives were to demonstrate the influence of the sources in the interpretation Goss solo works for guitar composed it the time gap supra referenced, to identify the sources, to create a line of interpretative procedures derived from the types of sources used and to document their application in each of the referenced works. The methodology used consists of a contextualization, in the identification of the used sources, a structural analysis and in the identification of the type of musical borrowing. The proposed procedures intended to create a conscious differentiation of the borrowed material by Goss based on the characteristics of the quoted material in the used sources through the modelling of the interpretative elements.
URI: http://hdl.handle.net/10174/27849
Type: doctoralThesis
Appears in Collections:BIB - Formação Avançada - Teses de Doutoramento

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Doutoramento-Musica_e_Musicologia-Rui_Miguel_Ramos_Mourinho.pdf18.43 MBAdobe PDFView/Open
FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Dspace Dspace
DSpace Software, version 1.6.2 Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Feedback
UEvora B-On Curriculum DeGois