Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10174/27848

Title: Relatório da prática de ensino supervisionada em educação física, realizada na Escola Básica Conde Vilalva
Authors: Teves, Luís Carlos Mendes de
Advisors: Monteiro, António José Marques
Keywords: Educação Física
Prática de Ensino Supervisionada
Processo Ensino-Aprendizagem
Formação de professores
Ensino Básico
Ensino Secundário
Physical Education
Supervised Teaching Practice
Teaching and Learning Process
Teachers Training
Basic Education
Secondary Education
Issue Date: 3-Jul-2014
Publisher: Universidade de Évora
Abstract: Este relatório tem como principal objetivo a realização de uma reflexão sobre a minha Prática de Ensino Supervisionada (PES) desenvolvida ao longo do ano letivo 2011/2012. A componente investigativa está presente no decorrer do relatório associada a uma reflexão critica com o intuito de justificar as opções e decisões tomadas sobre o trabalho desenvolvido. O relatório incide sobre as várias temáticas que estão inerentes às dimensões profissionais do perfil geral de desempenho dos professores dos ensinos básico e secundário, as quais são essenciais à sua formação. Entre as temáticas desenvolvidas destaca-se, o conhecimento curricular, as competências de planeamento, avaliação e condução do ensino, a participação na comunidade escolar e o desenvolvimento profissional. A abordagem apresentada visa esclarecer a forma como se desenrolou todo o processo de ensino-aprendizagem; ABSTRACT: Report of Supervised Teaching Practice held by Luís Carlos Mendes de Teves, at Conde de Vilalva Basic School, Évora This report aims to carry out a reflection on my Supervised Teaching Practice developed throughout the school year 2011/2012. The investigative component is present throughout the report associated with the reflection in order to justify the choices and decisions about the work in concern. The report focuses on several themes, which are inherent to the dimensions of the overall profile of professional performance of teachers in elementary and secondary education and are essential to their training. Among the developed thematics are highlight the curricular knowledge, planning skills, assessment and teaching, participation in the school community and professional development. This approach aims to make known how the whole process of teaching and learning unfolded.
URI: http://hdl.handle.net/10174/27848
Type: masterThesis
Appears in Collections:BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Mestrado-Ensino_de_Educacão_Fisica_nos_Ensinos_Basico-Luis_Carlos_Mendes_de_Teves.pdf3.21 MBAdobe PDFView/Open
FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Dspace Dspace
DSpace Software, version 1.6.2 Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Feedback
UEvora B-On Curriculum DeGois