|
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/26313
|
Title: | Relatório no âmbito da unidade curricular prática de ensino supervisionada |
Authors: | Orvalho, Anabela da Conceição Valente dos Santos Mira Mendes |
Advisors: | Mira, António Ricardo |
Keywords: | Prática de ensino e aprendizagem Língua estrangeira Curso profissional Reflexão Prática pedagógica Teaching and learning practice Foreign language Professional course Reflection Pedagogical practice |
Issue Date: | 20-Nov-2019 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | O presente relatório pretende descrever a prática de ensino e aprendizagem de uma língua estrangeira, o Espanhol, na Escola Profissional da Região Alentejo, no ano letivo 2018/2019. A descrição incidirá sobre uma turma do terceiro ano, do Curso Profissional Técnico de Restauração.
Tendo sempre presente a importância da educação e sendo esta um processo em contínua mudança, cujos protagonistas são o aluno e o professor, o relato desta experiência será acompanhado de uma análise dos documentos orientadores, bem como de uma reflexão sobre as metodologias e técnicas selecionadas para a nossa prática pedagógica, desenvolvida sobre cinco princípios orientadores: preparação científica, pedagógica e didática; planificação, condução de aulas e avaliação das aprendizagens; análise da prática de ensino; participação na escola; desenvolvimento profissional; ABSTRACT:
Report on the curricular unit Mentored Teaching Practice.
This report aims to describe the practice of teaching and learning a foreign language, Spanish, at a Vocational School in Alentejo Region, called EPRAL, in the school year of 2018/2019. The description will focus on a class in the third year of the professional course of Hotel and Catering.
Always bearing in mind the importance of education and being a process in continuous change, whose protagonists are the students and the teacher, the report of this experience will be accompanied by an analysis of the guiding documents, as well as a reflection on the methodologies and techniques selected for our pedagogical practice, developed on five guiding principles: scientific, pedagogical and didactic preparation; planning, conducting classes and assessment of learning; analysis of teaching practice; participation in school; professional development. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/26313 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|