|
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/25701
|
Title: | O preço como fator limitador do consumo de produtos e serviços associados ao futebol espetáculo |
Authors: | Damo, Luis Felipe Rebello |
Advisors: | Teixeira, Mário Coelho Léo, Luiz Francisco Ferreira |
Keywords: | Futebol Elitização Marketing Flamengo Gestão do Desporto Football Elitism Marketing Flamengo Sports Management |
Issue Date: | 21-May-2019 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | O futebol é um dos esportes mais populares do Brasil tendo bastante influência na
indentidade cultural brasileira. Com o crescente aumento do preço dos ingressos para assistir
aos jogos, programas de sócio torcedor, juntamente com a necessidade de assinar pacotes de
televisão para assistir a partidas dos clubes, a camada mais popular, com renda mais baixa,
acaba sendo excluída. A pesquisa teve com objetivo verificar se os altos preços cobrados, tanto
em ingressos, quanto em produtos, é um fator que tem afastado a torcida de seus times. Os
resultados, em conjunto com a bibliografia consultada, apontam que o alto custo do futebol tem
sido um fator que acaba excluindo e afastando as torcidas de seus times de futebol. Dessa forma,
alguns clubes e a torcida vêm se movimentando no sentido de diminuir esse processo de
elitização; The price and consumption limiting factor of products and
services associated with the football spectacle
Abstract:
Football is one of the most popular sports in Brazil and has a strong influence on the
Brazilian cultural identity. With the rising price of tickets to watch the games, supporter partner
programs, coupled with the need to subscribe to television packages to watch club matches, the
most popular tier with lower income ends up being excluded. The research had as objective to
verify if the high prices charged, as much in tickets, as in products, is a factor that has turned
away the fans of its teams. The results, together with the bibliography consulted, point out that
the high cost of football has been a factor that ends up excluding and rejecting the fans of their
soccer teams. In this way, some clubs and the fans have been moving in order to reduce this
process of elitisation. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/25701 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|