|
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/25454
|
Title: | Prática de ensino supervisionada em educação pré-escolar e ensino do 1º ciclo do ensino básico: sementes de esperança: construir a sustentabilidade a partir da infância |
Authors: | Santos, Vanessa Alexandra Martins dos |
Advisors: | Folque, Maria Assunção |
Keywords: | Educação Sustentabilidade Comunidades Igualdade Partilha Education Sustainability Communities Equality Sharing |
Issue Date: | 22-Feb-2019 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | O presente relatório da Prática de Ensino Supervisionado, do Mestrado em Educação Pré-escolar e Ensino do 1.º Ciclo do Ensino Básico da Universidade de Évora, foi realizado com base no trabalho desenvolvido em contexto de Pré-escolar e 1.º CEB tendo como enfoque principal aprofundar os conhecimentos profissionais sustentados num processo de investigação- ação, em contexto de educação de infância, estabelecendo relações entre a teoria e a prática, num projeto de intervenção a nível de sustentabilidade cultural e social; neste projeto pretendi estabelecer proximidade, nos espaços educativos, com as raízes culturais e diferentes realidades no mundo, a nível cultural, étnico, religioso, de género e humano.
Fruto desta investigação-ação, foram desenvolvidas intervenções e aproveitadas oportunidades, no mundo das crianças, que possibilitassem a recolha de dados, nos contextos, que permitissem uma análise dos dados recolhidos, de acordo com os referenciais teóricos utilizados, a identificação de problemas da investigação e os objetivos da mesma; Supervised Teaching Practice in Pre-School Education and Teaching of the 1st Basic Education – Hope Seeds: Building sustainability from childhood
ABSTRACT:
This report on the Supervised Teaching Practice, the Master's Degree in Pre-school Education and the 1st Cycle of Basic Education at the University of Evora, was carried out in the context of Pre-school and basic education, focused on deepening the knowledge on the research process, on the context of childhood education, establishing a relationship between theory and practice, in a project of intervention in the cultural and social sustainability, where I tried to establish proximity in educational places with cultural roots and different world realities at a cultural ethnic, religious, gender and human level.
As a result of this action-research, interventions were performed, and the resulting opportunities were used in children’s environment allowing data collection and its analysis, in accordance with the referred theoretical frameworks, the identification of research problems and the outline of objectives. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/25454 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|