Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/24267
|
Title: | Relatório da prática de ensino supervisionada realizada no Conservatório Regional do Baixo Alentejo: a disciplina de Análise e Técnicas de Composição na formação do instrumentista |
Authors: | Lopo, Luís Tiago Cabrita |
Advisors: | Bochmann, Christopher Consitt |
Keywords: | Análise e Técnicas de Composição Interpretação Formação do Instrumentista Analysis and Composition Techniques Performance Musician's Development |
Issue Date: | 19-Dec-2018 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | O presente relatório surge no seguimento da conclusão da disciplina de Prática de Ensino
Supervisionada, disciplina essa basilar para o término do Mestrado em Ensino de Música.
O mestrado foi realizado na Universidade de Évora, sob orientação do professor interno
Professor Doutor Christopher Bochmann, tendo a disciplina de Prática de Ensino
Supervisionada sido realizada no Conservatório Regional do Baixo Alentejo, sob orientação do
Professor Doutor Roberto Alejandro Pérez.
Este relatório encontra-se seccionado em duas partes. A primeira secção será dedicada à
contextualização da escola cooperante, bem como será relatado o decurso da prática de ensino
supervisionada, descrevendo a turma, os alunos, o decorrer das aulas assistidas e das aulas
leccionadas pelo mestrando. A segunda secção será dedicada à componente de investigação.
Temos como propósito partir de algumas necessidades sentidas pelos jovens instrumentistas e
tentamos que, através da disciplina de Análise e Técnicas de Composição, consigam ficar mais
aptos e na posse de ferramentas úteis que lhes permitam um aumento da eficácia do estudo e da
performance do seu instrumento; Abstract: Report of Supervised Teaching Practice carried out in
"Conservatório Regional do Baixo Alentejo": The subject of Analysis and
Composition Techniques in Musician's Development
This report follows on from the discipline Supervised Teaching Practice, fundamental to the
conclusion of the Master's Degree in Music Teaching. The master's degree was completed at
Universidade de Évora, under the guidance of the Professor Christopher Bochmann, and the
discipline Supervised Teaching Practice was carried out at Conservatório Regional do Baixo
Alentejo, under the guidance of Professor Roberto Alejandro Pérez.
This report is divided into two sections. The first section will be devoted to the contextualization
of the cooperating school, as well as the course of supervised teaching, describing the class, the
students, the course of the assisted classes and the classes taught by the Master´s Student. The
second section is devoted to the research component. We aim to build on some of the needs felt
by the young instrumentalists and try to make them more proficient through the discipline of
Analysis and Composition Techniques and to give them useful tools that allow them to increase
the effectiveness of the study and performance of their instrument. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/24267 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|