|
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/24207
|
Title: | Plano de marketing para a Escola Técnica e Profissional do Centro Politécnico |
Authors: | Quintas, Osvaldo Patrício |
Advisors: | Lucas, Maria Raquel |
Keywords: | Ensino profissional Centro politécnico Plano Marketing São Tomé e Príncipe Professional education Polytechnic Centre Marketing plan Sao Tome and Principe |
Issue Date: | 17-Sep-2018 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | A aplicação do marketing é extensa e abrange desde os bens aos serviços, aos eventos,
experiências, pessoas, lugares, propriedades, informações e ideias, organizações e,
escolas, universidades e, faculdades. O presente trabalho de projeto teve como objetivo
elaborar um plano de Marketing para a Escola Técnica Profissional do Centro Politécnico
de São Tomé e Príncipe (ETPCPSTP) que dê resposta ao problema de escassez,
qualificação e adequação dos recursos humanos ao mercado de trabalho e contribua para
o desenvolvimento socioeconómico do país. Para tal, foram realizadas uma revisão da
literatura sobre a temática, uma análise diagnostico da situação do ensino profissional em
STP e, definidos os objetivos, as opções estratégicas fundamentais e as políticas de
marketing. No plano, elaborado de forma adequada à realidade da ETPCPSTP e cujo
cumprimento depende de persistência e empenho político, recomenda-se não negligenciar
o planeamento e encarar o marketing como uma área fundamental à sua sustentabilidade; Abstract:
The application of marketing is extensive and ranges from goods to services, events,
experiences, people, places, properties, information and ideas, organizations and, schools,
universities and colleges. The purpose of this project was to prepare a Marketing Plan for
the Professional School, Polytechnic Center of São Tomé and Príncipe (ETPCPSTP),
which addresses the problem of scarcity, qualification and adequacy of human resources
in the labor market and contributes to the socio-economic development of the country.
To this end, a review of the literature on the subject, a diagnostic analysis of the situation
of vocational education in STP was carried out, and, defined the objectives, the key
strategic options and the marketing policies. In the plan, prepared in a manner appropriate
to the reality of the ETPCPSTP and whose fulfillment depends on persistence and
political commitment, it is recommended not to neglect planning and to face marketing
as a fundamental area for its sustainability. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/24207 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|