Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/23218
|
Title: | A empregabilidade por ação da formação de adultos: uma abordagem sociológica sobre os cursos de educação e formação de adultos |
Authors: | César, Lélia C. Ernesto |
Advisors: | Fialho, Joaquim Manuel Rocha |
Keywords: | Educação e formação de adultos Empregabilidade Qualificação e competências Inserção socio-profissional Profissão Trabalho Education and training adults Employability Skills and competencies Socio professional insertion Profession Labor |
Issue Date: | 11-Dec-2013 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | A presente investigação insere-se no âmbito do Mestrado em Sociologia, área de especialização em Recursos Humanos e Desenvolvimento Sustentável, tem por objetivo conhecer as dinâmicas de acesso ao mercado de emprego, por parte daqueles que frequentaram Cursos de Educação e Formação de Adultos. Todo o trabalho está baseado na análise feita a ex-formandos dos Cursos de Educação e Formação de Adultos, e recai no seu percurso escolar, formativo, percurso profissional, bem como, nas estratégias adotadas para a inserção no mercado de emprego e perspetivas futuras em termos profissionais. Trata-se de um estudo de caso, para o qual se aplicaram entrevistas, tendo em vista a obtenção de dados para conhecimento da realidade. O presente estudo, é revestido de um carater qualitativo.
Resume: The present investigation is inserted under the master of sociologic, area of specialization in human resources and sustainable development, the objective is to know the dynamics of access to the labor market for those who had attended courses on education and training adults. The whole work is based on the analysis made to ex-students of education and training adults courses, it falls within their academic, training and professional precursors, as well as the strategies adopted for inclusion in the labor market and their future professional perspectives. On this study were applied interviews in order to obtain data knowledge of reality. The present study was focused on qualitative analysis. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/23218 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|