Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/20875
|
Title: | Reconceptualização das Brincas de Évora: encenação em teatro-comunidade |
Authors: | Oliveira, Alexandra Marques Espiridião de Oliveira |
Advisors: | Bezelga, Isabel |
Keywords: | Teatro-comunidade Artista e comunidade Brincas de Évora Criação colectiva Teatro físico Theatre and community Artist and community Brincas of Évora Colletive creation (devising) Physical theatre |
Issue Date: | 24-Feb-2016 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | Este trabalho consiste no Relatório do projecto de Mestrado em Teatro, Arte do Actor-
Encenador, da Escola de Artes da Universidade de Évora. Projecto este que foi
implementado entre Janeiro e Março de 2011, no seio da PIMTAI associação cultural
[Companhia Pim Teatro | Escola de Artes PIM]. Contem os pressupostos teóricos à
intervenção do artista em projectos de teatro-comunidade. Estabelece um conjunto de
boas práticas e desenha um perfil para a coordenação/mediação. Propõe um modelo de
trabalho assente na expressão pessoal, na criação colectiva e no teatro físico,
potenciador dos processos de transformação individuais e colectivos dos participantes.
Analisa os elementos estruturais das Brincas Tradicionais e, com base na
reconceptualização para a criação de espectáculos de rua em teatro-comunidade,
apresenta uma proposta de Brinca Contemporânea; Abstract:
This work consists on the Project Report Master in Theatre, Actor-Director of the
School of Arts – University of Évora. A Project, which has been implemented between
January and March 2011, hosted by PIMTAI cultural association [Pim Theatre
Company | PIM’s Arts School]. It contains theoretical assumptions for artist’s
intervention in community-theatre. Establishes a set of «good practices» and draws a
profile for the coordinator/mediator. Proposes work model rooted in personal
expression, collective creation (devising) and in Physical Theatre, enhancer of the
individual and collective transformation process. Analyzes the structural elements of the
Traditional Brincas and, based on its re-conceptualization for theatre-community street
performances, presents a Contemporaneous Brinca. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/20875 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|