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Title: A gestão e administração do sistema educativo no estado de Alagoas: uma perspectiva histórica
Authors: Silva, Maria Nita
Advisors: Santos, Maria Tereza Salvador
Keywords: Gestão educacional
Administração escolar
Sistema de educação em Alagoas
Educational management
School administration
System of education in Alagoas
Issue Date: Sep-2010
Publisher: Universidade de Évora
Abstract: O trabalho trata da Gestão e da Administração do Sistema Educativo no Estado de Alagoas - Brasil. O motivo do estudo se deu pela problemática em que hoje passa o Sistema Educacional Brasileiro que ora avança em algumas políticas educacionais, ora regride, deixando como consequência uma educação básica de baixa qualidade. O Brasil apesar de um país que comporta uma forma de governo democrática, ainda direciona a educação como um poder público centralizado, principalmente no que se refere as políticas de financiamento do Ensino, onde não há um gerenciamento direto pelos gestores das instituições de ensino que representam. A Gestão Educacional Brasileira ainda caminha sem muita autonomia, o que contribuí para que a educação tenha dificuldades de gerir o seu próprio objetivo que a é formação integral do cidadão. A Lei de Diretrizes e Bases da Educação Brasileira- LDB n° 9.394/96 contempla a Gestão Democrática, entretanto não se concretiza a contento a liberdade de ensino e aplicação de recursos públicos descentralizados da "cúpula governamental", o que implica na falta de autonomia dos gestores educacionais. ABSTRACT: The work deals with the Management and Administration of Education in the State of Alagoas - Brazil. The reason the study was the problem today is that the Brazilian educational system that now moves on some education policies, sometimes regresses, leaving as a result of low quality basic education. Brazil despite a country which has a democratic form of government, still directed to education as a centralized authority, especially as regards the policy of financing education, where there is no direct management by the managers of educational institutions that represent. The Brazilian Educational Management still walks without much autonomy, which contributed to that education has difficulty managing his own goal that is integral formation of the citizen. The Law of Directives and Bases of Education Brasileira- LDB No 9394/96 addresses the Democratic Administration, but the satisfaction is not achieved freedom of education and implementation of decentralized public resources of the government umbrella, "which implies the lack of autonomy of educational managers.
URI: http://hdl.handle.net/10174/20761
Type: masterThesis
Appears in Collections:BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado

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