Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/17935
|
Title: | Prática de ensino supervisionada em educaçãon pré-escolar: o património na creche e no jardim-de-infância |
Authors: | Marques, Andreia Filipa Oliveira |
Advisors: | Magalhães, Olga |
Keywords: | Património Educação patrimonial Heritage education Heritage |
Issue Date: | 2015 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | Elaborado no âmbito da Prática de Ensino Supervisionada do Mestrado em Educação
pré-escolar, o presente relatório pretende dar a conhecer os aspetos inerentes à prática
desenvolvida no ano letivo de 2014 / 2015 na instituição Jardim Infantil Nossa Senhora da
Piedade de Évora.
O relatório integra um tema aprofundado: "O património na Creche e no Jardim-deinfância"
e compreende uma preparação cientifica e pedagógica, recorrendo a diversos
autores, a uma caraterização do contexto onde estive inserida, à planificação e reflexão, a
uma análise da prática de ensino supervisionada e a uma investigação referente a essa
mesma prática; Report of the Supervised Teaching Practice
to achieve the Master’s Degree
in preschool education
Abstract:
The following report was done focused in the supervised teaching practice of the
Master degree on Preschool Education and intends to describe aspects that are related with
the practical work developed in the academic year of 2014/2015 in the Jardim Infantil Nossa
Senhora da Piedade de Évora.
The report integrates one main theme: “The heritage in the nursery and kindergarden”
and is composed by a scientific and pedagogic preparation, a characterization of the context
where I was inserted, a description of the activity planning and thoughts on it and an analysis
and investigation of the supervised teaching. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/17935 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|