Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/17927
|
Title: | A identidade profissional do formador. Lógicas e formas de construção |
Authors: | Cabral, Sofia Alexandra Passareiro |
Advisors: | Fialho, Joaquim Manuel R. |
Keywords: | Identidade profissional Formador Formação profissional Professional identity Trainer Vocational training |
Issue Date: | 2015 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | Pretende-se com este projeto descodificar como se constroem as identidades profissionais dos
formadores que se encontram a desenvolver a sua atividade presentemente.
Esta investigação terá uma componente teórica assente no enquadramento das políticas
públicas de formação profissional, a construção das identidades sociais e profissionais,
seguindo os conceitos estruturantes de Berger, Luckmann e Dubar. Deste modo, procurar-se-á
compreender o processo através do qual se constrói a identidade profissional do formador
identificando as suas expetativas, as configurações das atividades utilizadas e os seus
impactos bem como os efeitos e consequências que essas atividades irão ter no seu
desenvolvimento profissional; The professional identity of the trainer. Logic and forms
of construction
Abstract:
With this project, we intend to decode how are built the professional identities of trainers who
are developing their activities at the moment.
This research will have a theoretical framework based on the public policy of vocational training,
the construction of social and professional identities, following the structuring concepts of
Berger, Luckmann and Dubar. Thus, we seek to understand the process through which it is built
the professional identity of the trainer, identifying their expectations, the settings of the used
activities and their impacts as well as the effects and consequences that these activities will
have on their professional development. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/17927 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|