Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/17827
|
Title: | Relatório da prática de ensino supervisionada |
Authors: | Monginho, Susana de Sousa Viegas Fialho |
Advisors: | Costa, Paulo |
Keywords: | Aluno Aprendizagem Competência comunicativa Ensino Língua Communicative competence Education Language Learning Student |
Issue Date: | 2015 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | O presente relatório sintetiza a componente prática do mestrado em Ensino de Português
no 3º Ciclo e Ensino Secundário e Ensino de Espanhol no Ensino Básico e Secundário,
no âmbito da unidade curricular Prática de Ensino Supervisionada, realizada na Escola
Secundária André de Gouveia, em Évora. Nele são abordados os ensinos do Português
Língua Não Materna e do Espanhol, sob a perspetiva legal e experiencial, sem omissão
dos principios pedagógico-didáticos que os orientaram. Esperando que a sua leitura
possa suscitar reflexões que aportem contributos para a promoção de aprendizagens
bem-sucedidas, este relatório terá como objeto de análise as cinco dimensões essenciais
à qualidade do exercício da docência: A- Preparação científica, pedagógica e didática;
B- Ação em contexto escolar: descrição da prática; C- Análise da prática de ensino; DParticipação
na escola; e E- Desenvolvimento profissional; Abstract:
The present report stems from the practical component of master's degree in Portuguese
and Spanish Teaching in Basic and Secondary Education, in the context of Mentored
Teaching Practice, held at André de Gouveia School, in Évora. Besides addressing the
teaching of Portuguese and of Spanish as Foreign Language from the legal and
experiential perspective, this paper also reflects on the pedagogical and didactic
principles that guided it. Hoping that its reading may help to promote successful
learning, this report will discuss five essential aspects of teaching: A- Scientific,
pedagogic and educational knowledge; B- Practice in school context: description; CAnalysis
of teaching practice; D- Involvement in school; and E- Professional
development. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/17827 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|