|
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/16410
|
Title: | Relatório no âmbito da unidade curricular prática de ensino supervisionada |
Authors: | Santos, Celina Martins |
Advisors: | Mira, António Ricardo |
Keywords: | Professor Aluno Ensino Aprendizagem Competências Metodologias Teacher Student Teaching Learning Abilities Methodologies |
Issue Date: | 2015 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | No presente relatório, por um lado, reflete-se a preparação que subjaz à profissão de
professor, no que diz respeito à sapiência científica e destrezas pedagógica e didática.
Adotando uma linha de pensamento crítico, reúnem-se perspetivas educativas, metodologias e
abordagens pedagógicas assentes na construção do perfil do aluno e, consequentemente,
também do professor. Por outro lado, oferece-se uma caracterização da planificação, da
condução das aulas e da avaliação das aprendizagens dos alunos. Com carácter introspetivo,
descrevem-se as atividades realizadas ao longo do ano letivo 2012/13 e revela-se,
analiticamente, tanto a prática de ensino como todo o percurso de aprendizagem. Por fim,
relata-se a participação ativa no Colégio Rainha D. Leonor e na sociedade em prol de um
projeto educativo comum, desvendando a aposta do Professor na recuperação e na atualização
do desenvolvimento profissional, uma vez que almeja a melhoria do seu desempenho ao
longo da Profissão, ao longo da Vida; REPORT UNDER THE CURRICULAR UNIT SUPERVISED TEACHING PRACTICE
Abstract:
This report, on the one hand, reflects the preparation underlying the teaching profession,
regarding the scientific wisdom and pedagogical and didactic skills. Adopting a line of critical
thinking, unites educational perspectives, methodologies and pedagogical approaches based
on the construction of a student profile and also the teacher’s. On the other hand, it offers a
description of the syllabus, lesson implementation and student learning assessment. Taking an
introspective look, this describes the activities carried out during the school year 2012/13 and
analytically reveals itself both in teaching practice and the whole learning process. Finally, it
states the active participation in Colégio Rainha D. Leonor and in its local society in favor of
a common educational project unraveling the teacher’s wager in the recovery and upgrading
of professional development, since it aims to improve the teacher’s performance along his/her
Career, along Life. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/16410 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|