Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10174/16410

Title: Relatório no âmbito da unidade curricular prática de ensino supervisionada
Authors: Santos, Celina Martins
Advisors: Mira, António Ricardo
Keywords: Professor
Aluno
Ensino
Aprendizagem
Competências
Metodologias
Teacher
Student
Teaching
Learning
Abilities
Methodologies
Issue Date: 2015
Publisher: Universidade de Évora
Abstract: No presente relatório, por um lado, reflete-se a preparação que subjaz à profissão de professor, no que diz respeito à sapiência científica e destrezas pedagógica e didática. Adotando uma linha de pensamento crítico, reúnem-se perspetivas educativas, metodologias e abordagens pedagógicas assentes na construção do perfil do aluno e, consequentemente, também do professor. Por outro lado, oferece-se uma caracterização da planificação, da condução das aulas e da avaliação das aprendizagens dos alunos. Com carácter introspetivo, descrevem-se as atividades realizadas ao longo do ano letivo 2012/13 e revela-se, analiticamente, tanto a prática de ensino como todo o percurso de aprendizagem. Por fim, relata-se a participação ativa no Colégio Rainha D. Leonor e na sociedade em prol de um projeto educativo comum, desvendando a aposta do Professor na recuperação e na atualização do desenvolvimento profissional, uma vez que almeja a melhoria do seu desempenho ao longo da Profissão, ao longo da Vida; REPORT UNDER THE CURRICULAR UNIT SUPERVISED TEACHING PRACTICE Abstract: This report, on the one hand, reflects the preparation underlying the teaching profession, regarding the scientific wisdom and pedagogical and didactic skills. Adopting a line of critical thinking, unites educational perspectives, methodologies and pedagogical approaches based on the construction of a student profile and also the teacher’s. On the other hand, it offers a description of the syllabus, lesson implementation and student learning assessment. Taking an introspective look, this describes the activities carried out during the school year 2012/13 and analytically reveals itself both in teaching practice and the whole learning process. Finally, it states the active participation in Colégio Rainha D. Leonor and in its local society in favor of a common educational project unraveling the teacher’s wager in the recovery and upgrading of professional development, since it aims to improve the teacher’s performance along his/her Career, along Life.
URI: http://hdl.handle.net/10174/16410
Type: masterThesis
Appears in Collections:BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Relatorio_Celina_Santos.pdf11.74 MBAdobe PDFView/Open
FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Dspace Dspace
DSpace Software, version 1.6.2 Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Feedback
UEvora B-On Curriculum DeGois