|
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/15794
|
Title: | Relatório no âmbito da unidade curricular prática de ensino supervisionada |
Authors: | Costa, Mafalda Sofia Raimundo |
Advisors: | Mira, António Ricardo |
Keywords: | Competência comunicativa Ensino Lingua estrangeira Communicative competence Teaching Foreign language |
Issue Date: | 2013 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | O presente relatório pretende descrever criticamente todo o trabalho realizado pela professora ao nível do ensino da disciplina de Espanhol nos Ensinos Básico e Secundário, desenvolvido na Escola Secundária de Ponte de Sôr, durante o ano lectivo 2011/2012. Tem como objectivo primordial espelhar o seu processo reflectivo sobre a sua experiência de ensino da língua espanhola, tendo em linha de conta os pressupostos que a fundamentaram, os documentos que a orientaram, as preocupações que a nortearam, todas as dificuldades sentidas e as tentativas levadas a cabo para as superar. Além de se falar sobre a abordagem comunicativa como paradigma metodológico adoptado, por criar condições para o desenvolvimento da competência comunicativa, objectivo principal do ensino de uma língua estrangeira, falar-se-á, também, da metodologia orientada para a acção, isto é, ensino por tarefas. Abordar-se-ão, ainda, questões relacionadas com a participação activa da professora na vida escolar e com o seu desenvolvimento profissional; ABSTRACT:The aim of the present report is to describe all of the work carried out by the teacher in the class of Spanish at Secondary School of Ponte de Sôr, during the academic year of 2011/2012. It is essentially meant as a self-reflection process concerning the teaching activities of the Spanish language, and it takes into account all the assumptions that motivated them, the documents that guided them and all the faced issues as well as strategies to overcome them. Additionally, it outlines a communicative approach used as methodological adopted paradigm by creating favorable conditions to the development of a communicative competence, which are in line with the goal behind the teachings of a foreign language. References to the action-oriented methodology are also present i.e. teaching by tasks. Lastly, it addresses the issues related to the active participation of the teacher in the school life and her professional development. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/15794 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|