Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/15389
|
Title: | Caracterização da oferta formativa em coaching nos E.U.A. |
Authors: | Santos, Céline dos |
Advisors: | Santos, Nuno Rebelo dos |
Keywords: | Coaching Formação Profissionalismo Competências E.U.A. Coaching Training Professionalism Competencies U.S.A. |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | O presente estudo visou uma análise sobre os programas de formação em
Coaching nos E.U.A, com o objectivo de descrever essa mesma oferta e
seguidamente caracterizar as práticas a ela inerente. Recorrendo a uma recolha online
de programas de formação em Coaching nos E.U.A vindos das mais variadas
instituições, nomeadamente escolas de formação, universidades, consultoras e
associações, foi realizada uma análise de conteúdo com apoio no Software Nvivo 8.
No sentido de sustentar o sistema de categorias criado e visando uma redução e
análise sustentada dos dados foi utilizada, num momento posterior, uma descrição
estatística e criados testes de hipóteses das variáveis criadas. Com este trabalho
pretende-se dar um contributo na parca investigação qualitativa na área do Coaching e
oferecer sustentabilidade na construção do profissional em Coaching; ABSTRACT: The present study sought an analysis of training coaching in the U.S.A, with the aim of
describing this same offer and then characterize the practices inherent. Using a
collection of online training coaching in the U.S.A. coming from different institutions,
including schools, universities, consultants and associations, it was used a content
analysis with NVivo8 software support. In order to sustain the system of categories
created and aimed to a sustained reduction and analysis of data, it was used, at a later
time, a statistical description and hypothesis testing of the variables created. With this
we intent to make a meager contribution to the qualitative research in the area of
coaching and gain professional coaching sustainability. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/15389 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|