Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/15372
|
Title: | Relatório do estágio no serviço de educação do Museu Nacional de Arte Antiga |
Authors: | Azevedo, Rita Cid-Torres Portugal |
Advisors: | Brigola, João Carlos |
Issue Date: | 2011 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | O presente relatório surge como resultado do trabalho realizado no Serviço de
Educação do MNAA em dois momentos distintos e nos objectivos delineados: o
primeiro diz respeito ao Estágio realizado em 2007 no âmbito do Curso de Mestrado
em Museologia da Universidade de Évora e o segundo à colaboração na realização de
visitas guiadas, acolhimento de visitantes e gestão de entradas de grupos na Exposição
Temporária Encompassing the Globe. Portugal e o Mundo nos Séculos XVI e XVII.
Relatam-se as duas experiências, contextualizando-as no plano internacional e
nacional da educação através dos museus, enquadrando-as nas metodologias e
espírito do trabalho desenvolvido pelo Serviço de Educação e analisando
comparativamente os dois momentos de trabalho na instituição.
A experiência de estágio permitiu-me adquirir, métodos de trabalho, experiência e
conhecimentos sobre a educação através da arte nos museus. A segunda experiência
ensinou-me a desenvolver competências de comunicação com o público mais vasto e
heterogéneo; ABSTRACT:This report is the result of the professional training period and further collaboration in
the Education Department of MNAA in two different times and purposes outlined: the
first concerns the internship held in 2007 under Master’s Degree in Museum Studies at
the University of Évora and the second the collaboration in conducting guided visits,
welcoming visitors and managing groups entrance in the Temorary Exhibition
Encompassing the Globe. Portugal and the World nin the 16th and 17th centuries.
It reports the two experiences, contextualizing them in the national and international
plan of the educational role of museums, framing and comparing these two moments
in the methodologies and spirit of the work developed by the Education Department.
The internship has given me working methods; I’ve acquired experience and
knowledge about education through art in museums. The second experience taught
me how to develop communication skills with a wider and heterogeneous public. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/15372 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|