Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10174/14906

Title: "Validação do estudo "Emoções no comportamento do consumidor: uma aproximação hierárquica" no setor dos vinhos".
Authors: Almeida, Daniela Ferreira Soares de
Advisors: Carvalho, Leonor de Vacas Carvalho
Keywords: Comportamento do consumidor
Emoções do consumidor
Marketing de emoções
Vinhos
Consumer behavior
Consumer emotions
Emotion marketing
Wine
Issue Date: 2013
Publisher: Universidade de Évora
Abstract: Cada vez mais os produtores sentem dificuldade em chamar a atenção do consumidor para o seu produto. Neste trabalho pretende-se validar o estudo Emotions in consumer behavior: a hierarquical approach em Portugal e ao setor dos vinhos. Com este estudo procura-se mostrar que é possível hierarquizar as emoções do consumidor em três níveis: superior (dimensões positivas e negativas),inferior (emoções específicas, definidas com base em Richins, Consumptions Emotion Set (CES)) e intermédio (emoções básicas – quatro negativas e quatro positivas). Desta forma provou-se que na estrutura hierárquica dos vinhos – licoroso e tinto –, os consumidores só identificam os afetos positivos dos negativos, enquanto as emoções do nível intermédio são agrupadas de forma diferente da proposta pelos autores. Com isto podemos concluir que as pessoas conseguem fazer uma distinção ao nível mais abstrato e geral (afeto positivo e afeto negativo); ABSTRACT: Increasingly, producers find it difficult to draw the attention of consumers for their product. This work aims to validate the study Emotions in consumer behavior: a hierarquical approach in Portugal and at the wine sector. This study seeks to show that it is possible to rank the emotions of the consumer in three levels: the top level (positive and negative dimensions), on the lower specific emotions (defined whit based on Richins, Consumptions Emotion Set (CES)) and the intermediate level (basic emotions - four positive and four negative). It is intended to reflect on the importance of emotions in buying decisions and consumption, in particularly wine. It will also check whether the results obtained by the authors for different types of food are confirmed for the wine. With this study it was proved that the hierarchical structure of the wine – liqueur and red –, the consumers only identify the positive affects of negative emotions, while the intermediate level are grouped differently than proposed by the authors. With this we can conclude that the respondents can make a distinction to the more abstract and general level (positive affect and negative affect).
URI: http://hdl.handle.net/10174/14906
Type: masterThesis
Appears in Collections:BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Dissertação (final) _ Validação do estudo, Emoções no comsumidor_uma aproximação hierárquica, no setor dos vinho.pdf4.17 MBAdobe PDFView/Open
FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Dspace Dspace
DSpace Software, version 1.6.2 Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Feedback
UEvora B-On Curriculum DeGois