Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/14821
|
Title: | Prática de ensino supervisionada em educação pré-escolar: "A centralidade da linguagem oral nas aprendizagens nos primeiros anos" |
Authors: | Barradas, Filipa de Sousa Ramalho Caldeira |
Advisors: | Folque, Maria Assunção |
Keywords: | Linguagem oral e aprendizagem Oral Language Learning |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | O relatório de estágio apresentado centra-se no âmbito da prática de ensino
supervisionada (PES), para aquisição de grau de mestre em Educação Pré-escolar,
realçando o percurso teórico-prático desenvolvido ao longo da intervenção educativa
no Centro de Actividade Infantil de Évora, em contexto de creche e jardim de infância.
O presente relatório organiza-se em quatro capítulos: primeiro capítulo, onde
se procede ao enquadramento conceptual em que se apoia a PES; no segundo,
procedeu-se à caracterização do contexto organizacional; no terceiro capítulo é
referida a concepção da acção educativa, no qual será apresentada a caracterização
dos grupos de creche e jardim de infância, a organização do espaço educativo,
organização do planeamento e avaliação e interação com a família e comunidade
envolvente; no quarto capítulo, é abordado o tema central para o desenvolvimento da
prática de ensino supervisionada “A centralidade da linguagem oral nas aprendizagens
nos primeiros anos”; ABSTRACT: The report presented focuses on the context of supervised teaching practice
(PES), to acquire a Master's degree in Early Childhood Education, enhancing the
theoretical and practical developed along the educational intervention in the
Children's Activity Centre Évora in the context of nursery and kindergarten.
This report is organized into four chapters: the first chapter, where it proceeds
to the conceptual framework in support of the PES, in the second, it proceeded to
characterize the organizational context, the third chapter is where the design of
educational action in which is a characterization of groups of nursery and kindergarten,
the organization of educational space, organization planning and evaluation and
interaction with family and surrounding community, the fourth chapter addresses the
central theme for the development of teaching practice supervised "the centrality of
oral language learning in the early years." |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/14821 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|