Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/14818
|
Title: | Prática de ensino supervisionada em educação pré-escolar: a expressão plástica na educação pré-escolar |
Authors: | Pinto, Ana Rita Romicha |
Advisors: | Godinho, Maria de Fátima |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | Este relatório baseia-se na Prática de Ensino Supervisionada que desenvolvi ao longo do Mestrado de Educação Pré-Escolar na Universidade de Évora, que realizei na Associação de Creche e Jardim de Infância de Évora, em Creche e Jardim-de-infância.
Ao longo da minha prática tentei perceber qual a importância da expressão plástica no pré-escolar, sendo evidente a intencionalidade educativa da minha prática em relação a este domínio de aprendizagem. Assim irei refletir não só sobre a expressão plástica no pré-escolar, mas também sobre as implicações que este domínio teve na minha prática.
Neste relatório apresentam-se ainda algumas evoluções do meu processo de construção enquanto educadora. Referindo-me em particular ao trabalho de projeto, e ao desenvolvimento de práticas reflexivas e investigativas que potenciaram o questionamento e a resolução de problemas de forma cooperada; ABSTRACT: Supervised Teaching Practice in Pre-school: The Plastic arts in Pre-school
This report tis based upon the Supervised Teaching Practice I decloped in the nursery and kindergarten Association of Évora, both in nursery and kindergarten classes, in the context of my Master´s degree on Pre-Primary Education at the University of Évora.
Throyhort my practice I tried to understand how important plastic arts are in Pre-Primary Education, being this learning domain the main educational purpose of my practice. Bearing that in mind, I will not only ponder about plastic arts in Pre-Primary Education, but also about the implications this learning domain had in my practice.
Some evidences of my building process as a Pre-Primary Education Teacher may also be found in this report, particularly the project work and the development of reflexive and research practices which power the questioning and resolution in a cooperative way. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/14818 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|