Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10174/14797

Title: Planeamento de marketing na distribuição farmacêutica - O caso PHARMAKIS
Authors: Paixão, Luís Manuel Lopes
Advisors: Lucas, Maria Raquel
Keywords: Planeamento de marketing
Distribuição farmacêutica
Farmácias
Marketing planning
Pharmaceutical retailing
Pharmacies
Issue Date: 2012
Publisher: Universidade de Évora
Abstract: O presente trabalho de projeto consistiu na elaboração de um plano de marketing estratégico de uma empresa real, proprietária de farmácias no concelho de Sabugal, distrito da Guarda, região da Beira Interior, onde é proprietária de duas farmácias e de uma loja de produtos de saúde. Pretendeu-se com este trabalho recriar um modelo de plano de marketing que, respeitando a especificidade da empresa e do setor de atividade em a mesma opera, e com base na análise do meio envolvente e da empresa, permitisse também a formulação das estratégias a implementar no ano 2012. As opções apresentadas poderão contribuir, quer em termos de metodologia, quer em termos de estrutura do plano, para simplificar o processo de análise e planeamento de marketing no setor das farmácias, adequando-os à especificidade dessa atividade, possibilitando a aplicação generalizada ao caso das empresas proprietárias de farmácias; ABSTRACT: This academic project involved the development of a strategic marketing plan for a real company, owner of pharmacies in Sabugal, district of Guarda, region of Beira Interior, where it owns two pharmacies and a store of health products. The aim of this work was to recreate a model of marketing plan that respects the specificity of the company and sector of activity in which it operates, analyzing the environment and the company, and on that basis, formulate the strategies to implement in 2012. The options presented can contribute, both in terms of methodology, both in terms of structure of the plan, to simplify the process of marketing analysis and planning in this sector, adapting it to the specificity of this activity, enabling the widespread application to the case of pharmacies.
URI: http://hdl.handle.net/10174/14797
Type: masterThesis
Appears in Collections:BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Planeamento de Marketing na Distribuição Farmacêutica - O caso PHARMAKIS.pdf1.02 MBAdobe PDFView/Open
FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Dspace Dspace
DSpace Software, version 1.6.2 Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Feedback
UEvora B-On Curriculum DeGois