|
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/14660
|
Title: | Habilitação para a docência: professor de português no 3º ciclo do ensino básico e ensino secundário e de espanhol nos ensinos básico e secundário |
Authors: | Afonso, Patrícia de Guadalupe Pereira |
Advisors: | Mira, António Ricardo |
Keywords: | Prática pedagógica supervisionada Currículo Métodos Quadro Europeu Comum de Referência para as Línguas Supervised teaching practice Curriculum Methods Common European Framework of Reference for Languages |
Issue Date: | 2010 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | O presente relatório da prática pedagógica supervisionada tem como base o trabalho desenvolvido, enquanto docente de Espanhol, na Escola Secundária D. Manuel I, em Beja, durante o ano lectivo de 2009/2010 e pretende analisar aspectos tais como a preparação pedagógica e científica, métodos e prática de ensino, participação na vida da escola e desenvolvimento profissional.
No relatório são comentadas as actividades realizadas, relacionando-as com algumas obras sobre a prática pedagógica e documentos oficiais, como o Currículo, Programa e o Quadro Europeu Comum de Referência para as Línguas, considerados fundamentais na elaboração das planificações e instrumentos de avaliação. É feita igualmente uma reflexão sobre os métodos que suportam as actividades realizadas e que se pretendiam dinâmicas e motivadoras, de acordo com os interesses dos alunos e os diferentes estilos de aprendizagem; ABSTRACT: This report of supervised teaching practice is based on the work done, as a teacher of Spanish in high school D. Manuel I, in Beja, during the academic year 2009/2010 and intends to explore aspects such as pedagogic and scientific preparation, teaching methods and practices, involvement in school life and professional development.
In this report, the activities that took place are analysed and related to some works about teaching practice and official documents such as Curriculum, Program and the Common European Framework of Reference for Languages, considered essential in the preparation of lesson plans and instruments of evaluation. There is also a reflection about the methods that support the activities which were designed to be dynamic and motivating, according to students’ interests and different learning styles. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/14660 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|