Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/14114
|
Title: | Relatório da prática de ensino supervisionado realizado no Agrupamento de Escolas nº 4 de Évora - EB 2,3 Conde Vilalva e Escola Secundária Gabriel Pereira |
Authors: | Martins, Isabel Maria Sequeira |
Advisors: | Pomar, Clarinda de Jesus Banha |
Keywords: | Prática de ensino supervisionada Educação física Ensino básico Ensino secundário Supervised practice teaching Physical education Elementary education Secondary education |
Issue Date: | 2011 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | O presente relatório surge no âmbito da Unidade Curricular de Prática de Ensino
Supervisionada, inserida no plano de estudos do Mestrado de Ensino da Educação Física nos
Ensinos Básico e Secundário. O objectivo é documentar e reflectir sobre a prática
desenvolvida durante o ano lectivo 2010/2011 na escola EB 2,3 Conde de Vilalva e
Secundária Gabriel Pereira em Évora. Desta forma, o presente documento espelhará todo o
trabalho desenvolvido com as duas turmas seguidas ao longo do ano lectivo, destacando-se
as actividades de planeamento, avaliação, condução do ensino e actividades
complementares à PES, entre elas, uma investigação sobre a percepção e estratégias a
adoptar sobre a indisciplina na Educação Física. Todo este processo foi supervisionado por
dois orientadores cooperantes, um de cada escola e um orientador de estágio, docente da
Universidade de Évora; ABSTRACT: This report comes as a result of the Curricular Unit of Supervised, included in the studying
plan of a Master’s Degree in teaching Physical Training to booth elementary and secondary
education. Its main purpose is to document and reflect on the practice developed during the
tuition in the school year of 2010/2011, on the following schools: EB 2, 3 Conde de Vilalva
and Gabriel Pereira High School in Évora. This project will show all the work that was
developed by the two classes throughout all year, with a special focus on planning,
evaluating and teaching activities related to this Unit of Supervised Practice Teaching. It will
also mention the main points connected to the extra-curricular activities; among them a
research on perception and strategies to adopt regarding indiscipline on physical education.
This project was supervised by two guiding teachers from the above mentioned schools, as
well as one other mentor from Évora University to supervise the practical traineeship. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/14114 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|