Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10174/13051

Title: Relatório da prática de ensino supervisionada em educação pré-escolar: a pertinência da literatura infantil no processo de aprendizagem
Authors: Correia, Carla Sofia Leal
Advisors: Balça, Ângela
Keywords: Literatura infantil
Educador
Participação
Envolvimento
Competências
Domínios curriculares
Children's literature
Pre-school
Teacher
Participation
Involvement
Skills
Curricular areas
Issue Date: 2014
Publisher: Universidade de Évora
Abstract: O presente relatório final corresponde à exposição do trabalho desenvolvido no âmbito da prática de ensino supervisionada (PES), no contexto de creche e jardim-de-infância, para a aquisição de grau de mestre em Educação Pré-Escolar. Este apresenta especial enfoque na prática investigativa denominada “A pertinência da literatura infantil no processo de aprendizagem” desenvolvida em ambos os contextos, e que tem como principal objetivo, compreender a importância da literatura infantil no processo de aprendizagem, mais concretamente, os contributos da literatura infantil na abordagem aos diferentes domínios curriculares e ainda, a compreensão e exposição de diferentes formas de exploração de histórias para a infância. Ao longo deste relatório pretendo assim, demonstrar a importância da exploração da literatura infantil, através do conto e exploração de histórias/poemas, enquanto instrumento capaz de promover o desenvolvimento de diferentes competências, assim como a exploração dos diferentes domínios curriculares; Abstract: "The relevance of children's literature in the learning process" This is the final report on work carried out as part of supervised teaching practice (Prática de Ensino Supervisionada - PES) at a nursery and a kindergarten, for a master's degree in Pre-school Education. It focuses on the research work entitled "The relevance of children's literature in the learning process" carried out in both contexts. The principal aim of this research was to provide an understanding of the importance of children's literature in the learning process, specifically: the role children's literature plays in the different curricular areas, and an examination and presentation of the different ways of exploiting stories for children. In this report I seek to demonstrate the importance of the exploitation of children's literature through the reading and use of stories and poems, an instrument which enables the development of different skills, as well as the exploitation of different curricular areas.
URI: http://hdl.handle.net/10174/13051
Type: masterThesis
Appears in Collections:BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado

Files in This Item:

File Description SizeFormat
RELATÓRIO FINAL -CARLA CORREIA Nº11190.pdf3.63 MBAdobe PDFView/Open
RELATÓRIO FINAL - CARLA CORREIA Nº11190.docx4.33 MBMicrosoft Word XMLView/Open
FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Dspace Dspace
DSpace Software, version 1.6.2 Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Feedback
UEvora B-On Curriculum DeGois