Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10174/12345

Title: Prática de ensino supervisionada do mestrado em ensino da matemática para o 3º ciclo e secundário
Authors: Gonçalves, Pedro Miguel Alves
Advisors: Borralho, António Manuel
Issue Date: 2014
Publisher: Universidade de Évora
Abstract: O objetivo do presente relatório é apresentar o trabalho desenvolvido no âmbito da Pratica de Ensino Supervisionada refletindo as experiências e aprendizagens adquiridas enquanto professor. Uma reflexão de evolução e de valorização pessoal e profissional. É também um espaço de reflexão crítica sobre as práticas, sobre o trabalho em sala de aula e sobre as aprendizagens matemáticas dos alunos. O relatório apresenta uma sequência de aulas baseadas em tarefas de exploração onde foram utilizadas diferentes dinâmicas que potenciam a motivação dos alunos, a construção do conhecimento, a conexão da matemática com a realidade, a argumentação matemática e a crítica. No decorrer destas aulas foram também abrangidos os vários momentos da aplicação da tarefa: introdução, trabalho autónomo dos alunos, discussão e síntese; Abstract: Supervised Teaching Practice of the Master on Mathematics Teaching on 3rd Cycle and Secondary levels of Pedro Miguel Alves Gonçalves The objective of this report is to present the work developed during the Supervised Teaching Practice of the Master on Mathematics Teaching reflecting on the experiences and learning acquired as a teacher. A reflection of evolution and of personal and professional appreciation. It will also be a space to critically reflect over the practices, the work in the classroom and the mathematical learning of students. The report presents a sequence of classes based on exploration tasks where different dynamic techniques were used to improve student motivation, knowledge construction, the connection between mathematics and reality, mathematical argumentation and critic. During these classes the several moments of the task application were also covered: introduction, the student autonomous work, discussion and synthesis.
URI: http://hdl.handle.net/10174/12345
Type: masterThesis
Appears in Collections:BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Relatório Final.pdf3.9 MBAdobe PDFView/Open
FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Dspace Dspace
DSpace Software, version 1.6.2 Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Feedback
UEvora B-On Curriculum DeGois