Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/12252
|
Title: | Utilização de software educativo no ensino da física no ensino secundário |
Authors: | Candeias, Augusto António Rita |
Advisors: | Vicente, Henrique Agostinho de Oliveira Moiteiro |
Keywords: | Software educativo Aulas de física e química Estratégias de ensino-aprendizagem Educational software Physics and chemistry classes Teaching and learning strategies |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | Neste relatório pretende-se mostrar a utilização dos recursos informáticos ao longo da
atividade profissional do mestrando, no que concerne a demonstrações, tratamento de dados
e como interface em estudos experimentais. A título de exemplo, refira-se todas as atividades
no âmbito do Projeto MINERVA, aquisição e tratamento de dados e ainda software didático
destacando o Programa Modellus desenvolvido pela FCT/UNL.
O trabalho aborda à utilização de software educativo em contexto de sala de aula de Física e
Química, não se ambicionando um estudo exaustivo da temática, mas um relato de experiências.
Muitas vezes verifica-se que nem sempre um determinado recurso tem o efeito desejado na
aprendizagem dos alunos. Os professores deverão ter capacidade de análise crítica, para que
possam traçar metodologias de exploração e fazer a seleção adequada do software que levará
à apropriação das matérias que farão parte das competências científicas dos alunos; ### Abstract:
Using Educational Software in the Teaching of Physics
and Chemistry in Secondary Education
This report intends to show the use of computational resources throughout the author
professional activity, regarding proofs, data processing and as an interface in experimental
studies. For instance, all the activities concerning the Project MINERVA may be referred to, the
acquisition and data processing and also educational software, highlighting the program
Modellus developed by FCT/UNL.
This work is about the use of educational software in the context of Physics and Chemistry
classroom, not aspiring to become an exhaustive study on the subject, but an account of
experiences. Unfortunately, a certain feature does not always have the intended effect on
students learning. Teachers should be able to carry out a critical analysis, in order to plan
exploration methodologies and select the properly software that will enable students to
develop scientific skills. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/12252 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|