Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10174/11914

Title: Relatório da prática de ensino supervisionada relativo ao ano lectivo de 2010/2011 na Escola Secundária André de Gouveia, em Évora: habilitação para a docência em ensino do português no 3º ciclo do ensino básico e ensino secundário e de espanhol nos ensinos básico e secundário
Authors: Samora, Cátia Isabel Benavente
Advisors: Mira, António Ricardo
Keywords: Ensino-aprendizagem
Docente
Discentes
Documentos curriculares
Metodologias
Competências
Avaliação
Profissionalidade
Teaching-learning
Teacher
Students
Curriculum documents
Competencies
Evaluation
Professionalism
Issue Date: 2011
Publisher: Universidade de Évora
Abstract: O presente relatório visa espelhar o que foi a nossa Prática de Ensino Supervisionada, que decorreu no ano lectivo de 2010/2011, na Escola Secundária André de Gouveia. Apresenta um teor reflexivo que nos possibilitou amadurecer e aclarar o quão determinante foi quer a nível pessoal, quer a nível profissional, a nossa passagem por esta situação de ensino-aprendizagem. Desta forma, para que a sua consulta possa ser simplificada, dividimos o seu conteúdo em cinco partes: preparação científica, pedagógica e didáctica; planificação e condução de aulas e avaliação de aprendizagens; análise da prática de ensino; participação na escola; e o desenvolvimento profissional; ### Abstract: The present report aims to reflect what was our Supervised Teaching Practice, which occurred in the academic year of 2010/2011, on the High School André de Gouveia. It presents a reflective content that allow us to mature and clarify how crucial it was either at a personal level or at a professional level, in our passage for this situation of teaching-learning. This way, so that your consultation can be simplified, we divide your content into five parts: scientific preparation, pedagogical and didactics; planning and conduct of classes and evaluation of learning; analysis of teaching practice; participation in school; professional development.
URI: http://hdl.handle.net/10174/11914
Type: masterThesis
Appears in Collections:BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Relatório PES_ Cátia Samora.pdf13.76 MBAdobe PDFView/Open
FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Dspace Dspace
DSpace Software, version 1.6.2 Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Feedback
UEvora B-On Curriculum DeGois