Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/11825
|
Title: | Students' attitude towards mathematics at the University of Évora, Portugal |
Authors: | Bayudan, Kenny Juntilla |
Advisors: | Jara, Russell Gerardo Alpizar |
Keywords: | Atitude em relação à matemática Análise fatorial Estudantes do primeiro ano na universidade Escala de Likert Attitude towards math Factor analysis Freshman students Likert summated rating scale |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | Este estudo é uma tentativa de determinar a atitude dos estudantes de
primeiro ano, que tiveram como objecto de estudo a matemática no primeiro
semestre no ano académico de 13/14 na universidade de Évora, Portugal.
Um questionário foi feito, passou por verificações de fiabilidade e validade, e
serviu para reunir dados sobre a atitude dos estudantes em relação a
matemática tais como a motivação, interesses, compreensão e níveis de
ansiedade. Os resultados desta pesquisa mostraram que os alunos de
primeiro ano normalmente têm uma atitude positiva em relação à matemática
antes de entrarem na universidade. Existe uma forte correlação ente a
atitude, motivação e interesse, perceção da competência e nível de
ansiedade. Esta avaliação é importante para a universidade e para o seu
corpo administrativo pois levanta preocupações sobre o fator aprendizagem.
Também ajuda a entender a predisposição dos estudantes para a matemática
e ajuda a criar hipóteses de intervenção para ajudar aqueles que tem uma
atitude mais negativa em relação ao objecto de estudo; ### Abstract:
Students’ Attitude towards Mathematics at the University of Évora,
Portugal
This study is an attempt to determine the attitude of freshmen students who
were taking a math subject in the fall semester of the academic year 2013-
2014 at the University of Évora, Portugal. A questionnaire was developed,
which underwent validity and reliability analyses, and used to gather data
about students’ attitude towards math and their motivation, interest, perceived
competence, and anxiety levels. The results of this research show that
freshmen students generally have positive attitude towards mathematics prior
to commencing university formation. There is a strong positive correlation
between attitude and the motivation and interest, perceived competence and
anxiety dimensions. This assessment is important to the university faculty and
administration as it raises concern on the affective aspect of learning. It also
helps them to understand the disposition of their students in math and create
possible means of intervention to help those with a negative attitude towards
the subject. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/11825 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|