Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10174/11822

Title: Relatório da prática de ensino supervisionada no ano lectivo de 2009/2010: ensino de português e espanhol
Authors: Figueira, Maria João Cidade Conde
Advisors: Costa, Paulo
Keywords: Ensino
Aprendizagem
Língua espanhola
Teaching
Learning
Spanish language
Issue Date: 2010
Publisher: Universidade de Évora
Abstract: Actualmente a língua espanhola é um dos idiomas mais falados pelo mundo inteiro e sobretudo em Portugal o número de alunos tem crescido por diversos factores como a proximidade linguística e geográfica. Como aprendizes de uma segunda língua, os alunos portugueses sentem necessidade de saber falar com fluência e escrever correctamente para poder integrar-se no mundo do trabalho além fronteiras. O presente relatório aborda questões como a importância da capacidade comunicativa no processo de ensino aprendizagem, que centra todo este processo no aluno, adequando os métodos, estratégias, objectivos e conteúdos às suas expectativas, necessidades e interesses. De acordo com as orientações programáticas e análise do currículo reflectimos sobre a nossa prática pedagógica de ensino de ELE, dando uma panorâmica deste ano lectivo com conquistas e recuos, cujo principal objectivo foi o alcance do sucesso educativo e a formação integral dos nossos alunos; ### ABSTRACT: Nowadays the Spanish language is one of the most spoken languages around the world, especially in Portugal, the number of students who wants to learn Spanish has increased. This increase is due to the geographical and linguistic proximity. As learners of a second language, Portuguese students want to have good oral and writing skills to allow them to work overseas. This essay stresses the necessity that teachers may focus the process of learning, strategies, aims and topics on their students, according to their expectations, necessities and interests. The official documents and the analysis of the curriculum on teaching ELE we reflect about, give a view of this scholar year, focused on the challenges this process proposes both to teachers and students having as a fundamental concern the development of a broad range of communicative skills.
URI: http://hdl.handle.net/10174/11822
Type: masterThesis
Appears in Collections:BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Relatório da Prática de Ensino Simulada.doc31.61 MBMicrosoft WordView/Open
FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Dspace Dspace
DSpace Software, version 1.6.2 Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Feedback
UEvora B-On Curriculum DeGois