Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10174/11757

Title: Relatório da prática de ensino supervisionada realizada no agrupamento de escolas de Arraiolos: ensino de educação física nos ensinos básico e secundário
Authors: Raquel, Guilherme
Advisors: Folgado, Hugo
Keywords: Estágio
Ensino
Professor
Agrupamento de escolas de Arraiolos
Internship
Teacher
Teaching
Arraiolos group of schools
Issue Date: 2010
Publisher: Universidade de Évora
Abstract: Este relatório pretende ser uma análise geral de todo o processo de estágio pedagógico realizado durante o ano lectivo 2009/2010, como Professor Estagiário, no Agrupamento de Escolas de Arraiolos, estando este inserido no âmbito da disciplina Prática de Ensino Supervisionada. Esta análise tem sobretudo o objectivo de apresentar as opções tidas durante este processo, justificá-las e avaliar o trabalho desenvolvido e se foram adquiridas as competências essências para o início da prática profissional. Como conclusão podemos verificar que existiu um desenvolvimento claro de nossa parte e ainda a aquisição de competências ao nível pessoal e profissional necessárias ao início da actividade profissional. Este desenvolvimento levou-nos ao nosso crescimento, principalmente nas áreas de condução e planificação do ensino tornando-nos professores mais eficazes no processo ensino-aprendizagem e também, no contacto com a comunidade escolar e o papel a desenvolver nesta; ### Abstract: Report of Supervised Teaching Practice held in Arraiolos Group of Schools, for the specialty of master's degree in the Teaching of Physical Education. This report aims to be an overview of the whole process of teaching practice undertaken during the academic year of 2009/2010, as Trainee Professor, in the Arraiolos Group of Schools, the latter being inserted in the discipline of Supervised Teaching Practice. This analysis is mainly designed to present the options taken during this process, justify them and evaluate the work developed and if were acquired the essential to the beginning of professional practice. In conclusion we can see that there was a clear development on our part and also the acquisition of skills of personal and professional skills necessary to the beginning of professional activity. This development led us to our growth, especially in the areas of planning and conducting teaching, making us more effective teachers in the teaching-learning process and also in contact with the school community and to develop in this paper.
URI: http://hdl.handle.net/10174/11757
Type: masterThesis
Appears in Collections:BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado

Files in This Item:

File Description SizeFormat
RELATÓRIO DA PRÁTICA DE ENSINO SUPERVISIONADA - Guilherme Raquel.pdf772.56 kBAdobe PDFView/OpenRestrict Access. You can Request a copy!
FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Dspace Dspace
DSpace Software, version 1.6.2 Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Feedback
UEvora B-On Curriculum DeGois