|
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/10835
|
Title: | Relatório da prática de ensino supervisionada realizada na Escola Secundária/3 da Rainha Santa Isabel, em Estremoz |
Authors: | Roque, Jorge Miguel Crato |
Advisors: | Pomar, Clarinda |
Keywords: | Educação física Ensino básico Ensino secundário Planeamento Avaliação Ensino Aprendizagem Physical education Basic education Secondary education Planning Evaluatin Teaching Learning |
Issue Date: | 2013 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | O presente relatório é desenvolvido no âmbito da unidade curricular Prática de Ensino Supervisionada, inserida no segundo ano do Curso de Mestrado em Ensino de Educação Física nos Ensinos Básico e Secundário da Universidade de Évora. O mesmo pretende fazer uma descrição reflexiva daquilo que foi o trabalho desenvolvido ao longo do ano letivo, na Escola Secundária/3 da Rainha Santa Isabel de Estremoz, com uma turma de décimo e outra de oitavo ano. O relatório está dividido em quatro grandes partes, descrevendo aquilo que é ser professor, o trabalho desenvolvido ao longo do ano, as atividades dinamizadas na comunidade escolar pelo núcleo de estágio, e a forma como o estágio contribuiu para o meu desenvolvimento profissional, através do desenvolvimento de um projeto de investigação-ação. Este estágio foi desenvolvido na Escola Secundária/3 da Rainha Santa Isabel de Estremoz, com uma turma de décimo e outra de oitavo ano; ### Abstract:
The present report is inserted in the supervised teaching practise, from the second year of the Physical Education Teaching in Primary and Secondary Education Master, in Universidade de Évora. This report aims to do a reflective description about all the work developed in this school year. The report is divided in four big parts, describing the skills that a teacher must have, all the work developed, the activities developed by our stage group composed by three students, in the school community, and how this stage contributed for my professional development, through an application of an investigation-action project. This stage was developed at Rainha Santa Isabel Secondary/3rd Cycle School in Estremoz, where i developed my work with two classes, in 10th and 8th grade. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/10835 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|