|
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/10716
|
Title: | Relatório no âmbito da unidade curricular prática de ensino supervisionada |
Authors: | Borges, Ana Paula Pereira Goulart da Silva |
Advisors: | Mira, António Ricardo |
Keywords: | Aluno/aprendente Ensino aprendizagem Competência comunicativa Professor |
Issue Date: | 2013 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | O presente relatório é o resultado da reflexão feita, no âmbito da unidade curricular PES, a partir da prática letiva da professora, na disciplina de espanhol, no ensino secundário. Com este trabalho, pretende-se mostrar como a aprendizagem a partir das necessidades comunicativas dos aprendentes, tendo como base a abordagem de ensino centrada no aluno e na competência comunicativa, é a que melhor conduz ao sucesso. Para tal, numa primeira parte do trabalho, é feito o enquadramento teórico no qual se mostra em que bases assenta a metodologia utilizada e quais as leituras feitas dos documentos oficiais que regem o ensino português para, num segundo momento, descrever a prática realizada na escola com base nesses documentos e refletir sobre ela. Finalmente, conclui-se com uma apreciação global do relatório em que se reitera a importância de um método eclético baseado no paradigma da comunicação e centrado no aluno; ### Abstract:
The current report is the result of the reflection that was done according to the curricular unit PES, from the teaching practice, performed by the teacher in Spanish in Secondary School. With this work, it is intended to show how the learning from the communicative needs of the learners, having its basis on the teaching approach student-centered and on the communicative competence, lead to success. Therefore, in the first part of the work, there is the theoretical framework in which it is shown not only on what grounds is the used methodology focused on, but also the readings of official documents which rule the portuguese teaching, so that, in a second moment, the training held at school supported by those documents can be described and thought it over. Finally, a conclusion is made with a general appreciation of the report in which the importance of an ecletic method, based on the paradigm of communication and student-centered. is reitered. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/10716 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|