Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10174/19157

Full metadata record

DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorAssis, Paulo de-
dc.contributor.advisorGibson, Benoît-
dc.contributor.authorCoelho, Luís Miguel Carvalhais Figueiredo Borges-
dc.date.accessioned2016-11-23T11:02:14Z-
dc.date.available2016-11-23T11:02:14Z-
dc.date.issued2016-06-27-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10174/19157-
dc.description.abstractThis dissertation describes the new compositional system introduced by Scriabin in 1909– 1910, focusing on Feuillet d’Album op. 58, Poème op. 59, nº1, Prélude op. 59, nº2 and Promethée op. 60. Based upon exhaustive pitch and formal analysis the present study (a) claims the inexistence of non-functional pitches in all analysed works, (b) shows that transpositional procedures have structural consequences on the “basic chord”, and (c) for the first time advances an explanation on the intrinsic relation between the sonata form and the slow Luce line in Promethée op. 60; RESUMO: Sob o título de “Alexander Scriabin: a definição dum novo espaço sonoro na crise da Tonalidade”, a presente tese descreve o novo sistema compositivo introduzido por Scriabin em 1909– 1910, tomando como ponto de partida o estudo de Feuillet d’Album op. 58, Poème op. 59, nº1, Prélude op. 59, nº2 e Promethée op. 60. Baseando-se numa análise exaustiva das alturas e da forma, este estudo (a) conclui pela inexistência de alturas não funcionais em qualquer das obras analisadas, (b) mostra que os procedimentos transpositivos têm consequências estruturais no “acorde básico”, e (c) pela primeira vez explica a estrutura formal de Promethée op. 60 a partir da relação intrínseca entre a sua forma sonata e a linha lenta de Luce.por
dc.language.isoengpor
dc.publisherUniversidade de Évorapor
dc.rightsopenAccesspor
dc.subjectScriabinpor
dc.subjectPrometheuspor
dc.subjectMystic Chordpor
dc.subjectSynaesthesiapor
dc.subjectTheosophypor
dc.subjectScriabinpor
dc.subjectPrometeupor
dc.subjectAcorde místicopor
dc.subjectSinestesiapor
dc.subjectTeosofiapor
dc.titleAlexander Scriabin: the definition of a new sound space in the crisis of tonalitypor
dc.typedoctoralThesis
dc.identifier.sharewithDepartamento de Músicapor
dc.identifier.authoremailmiguelborgescoelho@hotmail.com-
dc.identifier.scientificarea203por
thesis.degree.nameTese de doutoramento - Música e Musicologia - Musicologiapor
dc.identifier.tid101433670-
Appears in Collections:BIB - Formação Avançada - Teses de Doutoramento

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Tese correções defesa-26-7-16-9,7MB.pdf9.44 MBAdobe PDFView/Open
FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Dspace Dspace
DSpace Software, version 1.6.2 Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Feedback
UEvora B-On Curriculum DeGois