Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10174/14821

Title: Prática de ensino supervisionada em educação pré-escolar: "A centralidade da linguagem oral nas aprendizagens nos primeiros anos"
Authors: Barradas, Filipa de Sousa Ramalho Caldeira
Advisors: Folque, Maria Assunção
Keywords: Linguagem oral e aprendizagem
Oral Language
Learning
Issue Date: 2012
Publisher: Universidade de Évora
Abstract: O relatório de estágio apresentado centra-se no âmbito da prática de ensino supervisionada (PES), para aquisição de grau de mestre em Educação Pré-escolar, realçando o percurso teórico-prático desenvolvido ao longo da intervenção educativa no Centro de Actividade Infantil de Évora, em contexto de creche e jardim de infância. O presente relatório organiza-se em quatro capítulos: primeiro capítulo, onde se procede ao enquadramento conceptual em que se apoia a PES; no segundo, procedeu-se à caracterização do contexto organizacional; no terceiro capítulo é referida a concepção da acção educativa, no qual será apresentada a caracterização dos grupos de creche e jardim de infância, a organização do espaço educativo, organização do planeamento e avaliação e interação com a família e comunidade envolvente; no quarto capítulo, é abordado o tema central para o desenvolvimento da prática de ensino supervisionada “A centralidade da linguagem oral nas aprendizagens nos primeiros anos”; ABSTRACT: The report presented focuses on the context of supervised teaching practice (PES), to acquire a Master's degree in Early Childhood Education, enhancing the theoretical and practical developed along the educational intervention in the Children's Activity Centre Évora in the context of nursery and kindergarten. This report is organized into four chapters: the first chapter, where it proceeds to the conceptual framework in support of the PES, in the second, it proceeded to characterize the organizational context, the third chapter is where the design of educational action in which is a characterization of groups of nursery and kindergarten, the organization of educational space, organization planning and evaluation and interaction with family and surrounding community, the fourth chapter addresses the central theme for the development of teaching practice supervised "the centrality of oral language learning in the early years."
URI: http://hdl.handle.net/10174/14821
Type: masterThesis
Appears in Collections:BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Relatório de Estágio Filipa Barradas Copy.pdf2.41 MBAdobe PDFView/Open
FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

Dspace Dspace
DSpace Software, version 1.6.2 Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Feedback
UEvora B-On Curriculum DeGois