|
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/10174/11452
|
Title: | Percepções e atitudes dos alunos e das alunas de 6ª e 7ª séries frente às aulas de Educação Física da Escola José Duarte de Azevedo, em Macapá, Amapá, Brasil |
Authors: | Souza, Raimundo Barbosa de |
Advisors: | Pomar, Clarinda de Jesus Banha |
Keywords: | Educação física Percpeção dos alunos Atitudes Motivação Participação nas aulas Physical education Perceptions of students Attitudes Motivation Participation in class |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Universidade de Évora |
Abstract: | Percepções e atitudes dos alunos e das alunas de 6ª e 7ª séries frente às aulas de Educação Física da Escola José Duarte de Azevedo, em Macapá, Amapá, Brasil.
O estudo pretendeu analisar as percepções e as atitudes dos alunos e das alunas de 6ª e 7ª Séries da Escola José Duarte de Azevedo, em Macapá, face à Educação Física de forma a permitir perceber as causas que os/as levam a afastarem-se das aulas dessa disciplina.
Para essa pesquisa utilizou-se um questionário adaptado aos objetivos e ao contexto do estudo. Participaram um total de 185 respondentes.
Os resultados revelaram que uma pequena parcela dos alunos e das alunas não frequenta as aulas de Educação Física. As principais causas apontadas para que isso aconteça foram: falta de preparo do professor, falta de bom relacionamento professor-aluno, falta de bom relacionamento entre os alunos, esportes competitivos e excludentes, falta de entendimento da importância da atividade física para a qualidade de vida e socialização dos alunos. De entre os alunos e as alunas que participam das aulas, fluem positivamente essas percepções; ### ABSTRACT:
Perceptions and attitudes of the pupils of 6th and 7th grades forward to PE lessons School José Duarte de Azevedo, in Macapá, Amapá, Brazil
The study sought to examine the perceptions and attitudes of the pupils of 6 th and 7 th Series School José Duarte de Azevedo, in Macapá, in the face of physical education to allow understand the causes that / cause them to move away from lessons that discipline.
For this research we used a questionnaire adapted to the objectives and context of the study. Participants a total of 185 respondents.
The results revealed that a small proportion of the pupils do not attend physical education classes. The main reasons given for this to happen were: lack of teacher preparation, lack of good teacher-student relationship, lack of good relationships between students, competitive sports and exclusionary, lack of understanding of the importance of physical activity to quality of life and socialization of students. Among the students and the students who participate in classes, flow positive perceptions. |
URI: | http://hdl.handle.net/10174/11452 |
Type: | masterThesis |
Appears in Collections: | BIB - Formação Avançada - Teses de Mestrado
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|