Repositorio Digital de Publicacoes Cientificas da Universidade de Evora /

Browsing by Author Leite, Isabel

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
or enter first few letters:   
Sort by: In order: Results/Page Authors/Record:
Showing results 1 to 20 of 25
Issue DateTitleAuthor(s)
17-Apr-2015alancnwong@gmail.comVentura, Paulo; Leite, Isabel; Wong, Alan; Fernandes, Tânia
2013Alfabetização no Século XXI: Como se aprende a ler e a escreverMorais, José; Leite, Isabel; Kolinsky, Régine
31-Oct-2018Aprender a ler e a escrever bem.Leite, Isabel
19-Nov-2018A automatização da discriminação de letras em espelho: um estudo com alunos do 1º ciclo de escolaridadeBotelho, Alexandre Monte
1-Dec-2017Completely illiterate adults can learn to read in less than three monthsKolinsky, Régine; Leite, Isabel; Carvalho, Crsitina; Franco, Ana; Morais, José
17-Apr-2015A cultural side effect: mirror suppression in object recognition is triggered by letter knowledge in preschoolers.Fernandes, Tânia; Leite, Isabel; Kolinsky, Régine
2018A dark consequence of developmental dyslexia: discrimination of mirror images is not automatizedLeite, Isabel; Fernandes, Tânia
2013Entre a pré-leitura e a leitura hábil: Condições e patamares da aprendizagemMorais, José; Leite, Isabel; Kolinsky, Régine
2013Entre a pré-leitura e a leitura hábil: Condições e patamares da aprendizagemMorais, José; Leite, Isabel; Kolinsky, Régine
15-Sep-2016Estabelecimento do mecanismo de supressão da invariância percetiva em crianças disléxicas: um estudo experimental com crianças do 1º ciclo do ensino básicoRodrigues, Cláudia Sofia Varino
2010Estudo dos manuais escolares de Língua Portuguesa para o 1.º ano.Leite, Isabel; Bragança, Ana
2010Estudo dos manuais escolares de Língua Portuguesa para o 1.º ano.Leite, Isabel; Bragança, Ana
17-Sep-2015Face and object visual processing linked to literacy: a longitudinal studyFranco, Ana; Leite, Isabel; Carvalho, Cristina; deGelder, Beatrice; Morais, José; Kolinsky, Régine
Jul-2016From illiteracy to literacy in adult- hood: A microlongitudinal studyKolinsky, Régine; Franco, Ana; Leite, Isabel; Carvalho, Cristina; Fernandes, Tânia; Calcus, Axelle; Morais, José
13-May-2018Hemispheric asymmetry in holistic processing of wordsVentura, Paulo; Delgado, João; Ferreira, Miguel; Farinha-Fernades, António; Guerreiro, José C; Faustino, Bruno; Leite, Isabel; Wong, Alan C.-N.
13-May-2018Hemispheric asymmetry in holistic processing of wordsVentura, Paulo; Delgado, João; Ferreira, Miguel; Farinha-Fernandes, António; Guerreiro, José Carlos; Faustino, Bruno; Leite, Isabel; Wong, Alan
Sep-2017Holistic processing of faces is intact in adults with autism spectrum disorder,Ventura, Paulo; Carmo, Joana; Souza, Cristiane; Martins, Fábio; Leite, Isabel; Pinho, Sandra; Barahona-Correa, Bernardo; Filipe, Carlos
2019How to teach fully illiterate adults to read.Kolinsky, Régine; Carvalho, Cristina; Leite, Isabel; Franco, Ana; Morais, José
2016Into the looking glass: Literacy acquisition and mirror invariance in preschool and first-grade childrenFernandes, Tânia; Leite, Isabel; Kolinsky, Régine
18-Sep-2015A matter of timing: when does learning to read start to impact on nonlinguistic object recognition?Fernandes, Tânia; Leite, Isabel; Kolinsky, Régine
Showing results 1 to 20 of 25

 

Dspace Dspace
DSpace Software, version 1.6.2 Copyright © 2002-2008 MIT and Hewlett-Packard - Feedback
UEvora B-On Curriculum DeGois